Yıldırım ÜÇTUĞ, Prof. Dr., Rektör

Yıldırım ÜÇTUĞ

İletişim Bilgileri

Bağlı Olduğu Bölüm:

Akademik Dereceler

DereceAlanÜniversiteYıl
Doktora Elektrik-Elektronik Mühendisliği Orta Doğu Teknik Üniversitesi 1986
Yüksek Lisans Elektrik-Elektronik Mühendisliği Orta Doğu Teknik Üniversitesi 1982
Lisans Elektrik Mühendisliği Orta Doğu Teknik Üniversitesi 1979


Akademik Ünvanlar

DereceÜniversiteAyYıl
Profesör İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi 2011
Profesör Bahçeşehir Üniversitesi 2007
Profesör Orta Doğu Teknik Üniversitesi 1998
Doçent Orta Doğu Teknik Üniversitesi 1994
Yardımcı Doçent Orta Doğu Teknik Üniversitesi 1986


Yayınlar

SCI, SCI-E, SSCI ve AHCI

M. ERMIS, H.B. ERTAN, M. DEMIREKLER, B.M. SARIBATIR, Y. UCTUG, M.E. SEZER, I. CADIRCI (2015), VARIOUS INDUCTION GENERATOR SCHEMES FOR WIND ELECTRICITY-GENERATION, ELECTRIC POWER SYSTEMS RESEARCH, 23/1, 71-83

I. Iskender, Y. Uctug, H.B. Ertan (2006), Steady-state modeling of a phase-shift PWM parallel resonant converter, COMPEL-THE INTERNATIONAL JOURNAL FOR COMPUTATION AND MATHEMATICS IN ELECTRICAL AND ELECTRONIC ENGINEERING, 25/4, 883-899

M.Y. Uctug, I. Eskandarzadeh, H. Ince (1994), Modelling and output power optimisation of a wind turbine driven double output induction generator, IEE Proceedings - Electric Power Applications, 141/2, 33-38

Y. UCTUG, M. DEMIREKLER (1988), MODELING, ANALYSIS AND CONTROL OF A WIND-TURBINE DRIVEN SELF-EXCITED INDUCTION GENERATOR, IEE PROCEEDINGS-C GENERATION TRANSMISSION AND DISTRIBUTION, 135/4, 268-275

Y. UCTUG, M. DEMIREKLER (1988), MODELING, ANALYSIS AND CONTROL OF A WIND-TURBINE DRIVEN SELF-EXCITED INDUCTION GENERATOR, IEE PROCEEDINGS-C GENERATION TRANSMISSION AND DISTRIBUTION, 135/4, 268-275

Kitaplar

H. Bülent Ertan, M. Yildirim Üçtug, Ron Colyer, Alfio Consoli (2013), Modern Electrical Drives, Springer Science & Business Media

Makaleler

Y. ÜÇTUG, G. KÖKSAL (2003), An Academic Performance Measurement System and its Impact on Quality of Engineering Faculty Work at Middle East Technical University, Assessment & Evaluation in Higher Education, 28/3, 251-262